woensdag 4 februari 2015

Interieur inspiratie #3: een nieuwe kinderkamer


Zo langzamerhand ben ik steeds meer bezig met de nieuwe slaapkamer van Noah. Er is nog geen sprake van een broertje of zusje dat onderweg is, maar dat neemt niet weg dat hij dit jaar een nieuwe en grotere kamer krijgt.

Noah heeft nu de kleinste kamer van het huis, niks mis mee, gewoon een echte baby-kamer-formaat. Maar nu hij steeds meer zelfstandig gaat spelen wordt zijn huidige kamer daar te klein voor. Hij neemt liever de hele woonkamer of zolder in beslag, dus voor zijn nieuwe kamer vind ik het belangrijk dat er genoeg ruimte is om te spelen.

Vandaag deel ik mijn favoriete inspiratie foto's voor de slaapkamer die ik wil realiseren voor Noah. De basis kleuren zijn al bekend: zwart, wit en hout. Saai voor een kinderkamer? Ik vind van niet. Mede door posters en andere decoratie voeg je kleur-accenten toe. Ik vind het ontzettend stoer voor een jongen en heb nu al kriebels om de muren te gaan verven en behang uit te kiezen.

Ik deel mijn wensen en geef een klein overzichtje van items die ik, tegen die tijd, zeker wil aanschaffen. Lees je mee?






Bron foto's: Pinterst

#1. Bed: een wit bed wil ik sowieso hebben, want het lijkt mij het meest neutraalst en eenvoudig te combineren met alle kleuren. Ideaal zou zijn als er een opbergruimte onder het bed is, want een kindje brengt nou eenmaal veel spullen met zich mee.



#2. Opbergers: die kun je eigenlijk niet genoeg hebben. Kinderen hebben nu eenmaal veel spullen en voor speelgoed is het gemakkelijk dat die in overzichtelijke bakken zitten. Deze 'lego-blokken' heb je misschien al eerder gezien, ze zijn er in verschillende maten en kleuren. Ideaal om speelgoed te sorteren en de bakken passen ook op elkaar. Daarnaast zie je een gedeelte van een opbergzak; deze zijn ook ideaal, maar om daar nu al je duplo in te bewaren dat lijkt me niet zo slim. Grotere speelgoed kun je hier netjes in bewaren, voor de rest is de zak speelgoed op zich ;-).
Als je goed kijkt zie je gymhaken hangen aan de lage muur. Deze staan zeker op mijn lijstje, want ook hier kun je bijvoorbeeld kleding, sjaals of een lamp aan hangen. Ideaal en erg tof. Weer eens wat anders dan anders...



#3. Zwarte muur: je houdt er van of niet, maar één wand gaat sowieso zwart geverfd worden. Het contrast met posters vind ik echt heel leuk. Natuurlijk kun je ervoor te kiezen om de wand helemaal zwart te maken; een gedeelte (dus eigenlijk driekwart hoog) of een zwart patroon van bergen. Alle opties zijn leuk, al denk ik dat ik het eerste idee het leukste vind! Daarnaast wil ik één wand behangen en twee wanden neutraal houden, wit, that is.



#4. Aankleding: één ding mag duidelijk zijn, een kinderkamer zonder toffe posters, muurstickers, kussens en speelgoed is geen complete kinderkamer. Er zijn tegenwoordig zoveel mooie spullen voor kinderkamers; ik dank de (kleine) originele webshops die begrijpen dat sommige moeders zwart/witte items in de kinderkamer willen zien.
De poster van Mini Walla (het zwarte konijn) vind ik erg leuk, de posters met alfabet geven een speels accent aan de kamer en de grappige knuffels/kussens zijn net dat beetje extra wat de kamer sfeer geeft.



Mijn persoonlijke favoriete items op dit moment:

Alle bovenstaande items komen van de toffe webshop Wolf en Wolkje. Ben je op zoek naar originele en mooie producten voor in de speelhoek of kinderkamer? Neem dan zeker een kijkje in de webshop. Ik weet zeker dat je er heel goed zal slagen ;-).

Je shopt de items hier:
KussenDekenKnuffel | Kussen | Opberger lego | Lamp ananas | Dekbedovertrek | Poster rocksKledinghanger | Opbergzak | LampPoster alfabet | Speelmat | Kartonnen dino | Muursticker konijn






Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat kan er volgens jou écht niet ontbreken in een kinderkamer?






♡, Judith



Geen artikelen meer mislopen van mij? Je kunt SavedwithStyle volgen op Bloglovin'Op Instagram kun je mij hier vinden.

14 opmerkingen :

  1. GeWelDig! Ik hou van zwart en wit, ons huis weet niet beter….:) Als ik wij een zoontje hadden gekregen dan was het ook dit geworden. Ik ben normaal niet zo van het geel maar ik vind het in deze combinatie erg tof! En inderdaad: je kunt niet zonder opbergers. De Lego blokken zijn leuk en blijven leuk! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super hé Wolf&Wolkje! Ben ook een gigantische fan!

    Vooral die nieuwe muurstickers Kek Amsterdam - het konijn vind ik super!

    Hier staat een tipi al lang op het verlanglijstje. Zeker met de zomer die eraan komt! Lijkt me heerlijk in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och, ja een tipi! Ook ontzettend leuk haha, zeker voor in de tuin! De wandstickers vind ik ook erg leuk, het konijn of een vogeltje wil ik zeker gaan gebruiken in zijn nieuwe kamer. X, Judith

      Verwijderen
  3. Super mooi zo, simpel maar wel erg mooi!

    Ik volg je al een tijdje, had zelf een woonblog maar die heb ik nu aangepast naar een lifestyle blog, zou het daarom super leuk vinden als je een kijkje neemt op mijn blog!

    Liefs Lieke
    robust-posch.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o heerlijk ue! Dat rondneuzen.. wij zijn op dit moment mwt de babykamer bezig en dat is al super leuk! Maar jij mag gewoon nog een keer! ik vind vooral je favoriete items leuk! daar zit iets meer kleur in dan de inspiratiefoto's. ik denk dat kleuren heel belangrijk zijn voor een kleuter.. mooi pastel zoals jouw favorieten bijvoorbeeld..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in zijn huidige kamer is één wand oceaan blauw en past ook echt bij een babykamer. In zijn nieuwe kamer houd ik het bij boekjes, lampen, posters en decoratie want ik had al heel snel spijt van de blauwe wand :-O. Veel plezier met de babykamer inrichten enzo! Echt heel leuk om te doen. Laat je het resultaat ook terugkomen op je blog? X, Judith

      Verwijderen
  5. o en een poster maken van groovy magnets dierenbehang! kan ik echt aanraden. het zijn zulke gave platen! als je er een op board behangt heb je een uniek magneetbord!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt te gek! Ben heel erg benieuwd hoe Noah zijn nieuwe kamer eruit komt te zien na al deze mooie inspiratie plaatjes... Maar dat komt vast helemaal goed met jou styling skills ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat mooi! Ik hou zelf wel van de zwarte muur met de zwart witte details, maar dat is idd wel voor een grotere kamer. Super leuk project, veel plezier met het uitzoeken en pinnen x Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele leuk ideetjes. Zelf ben ik ook van het zwart/wit, mijn dochter daarentegen jammer genoeg niet. Die wilt alles zo fel mogelijk hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke inrichtingen allemaal, ik ben ook aan het rondkijken om de kinderkamer op de schop te nemen. Heb al een mooie eikenhoutentafel die ik er in wil verwerken, maar verder weet ik het nog niet zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zeg! ik ben de kamer van mijn dochter aan het opknappen. Ik heb al een mooie kinderfauteuil besteld. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gedaan allemaal! Rustig en sfeervol. Daar houd ik wel van

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡