zaterdag 20 december 2014

CHRISTMAS TIME: DIY foto kerstboom




Oh, how I love Pinterst.
Deze foto-kerstboom maakte ik zelf nadat ik een aantal fraaie foto's voorbij zag komen op Pinterest. Al gauw was ik op zoek naar winterse foto's om dit kunstwerkje in onze woonkamer te maken.

Well, how I love Hema, want na twintig foto's te hebben gekozen kon ik ze 2 uur later al in de winkel ophalen! Tja, bij gebrek aan een printer moet je toch wat ;-).
Zo blij als een kind bekeek ik de foto's en heb ik nu zelfs het idee om sommige foto's in groter formaat te laten afdrukken, want ik vind sommige afbeeldingen prachtig.

Tijdens het middagdutje van zoonlief ging ik aan de slag met onze foto-kerstboom. Kijk je even mee?






 


Het is super eenvoudig om te maken. Wat je nodig hebt zijn foto's (of kaarten bijvoorbeeld) om zo je eigen boom samen te stellen. Je kunt ervoor kiezen om de foto's dicht tegen elkaar te plakken, maar je kunt ook kiezen voor een speelse manier en verschillende formaten. Zolang de vorm van een kerstboom maar zichtbaar is.

Zorg dat je een punt op de muur hebt waar je wilt gaan beginnen. Ik begon aan de onderkant zodat ik alle foto's netjes boven elkaar kon verdelen. De foto's heb ik vastgemaakt met washi-tape, en that's it. Na 10 minuten was ik klaar en bekeek ik het resultaat met een glimlach.
Nu alleen hopen dat onze gestuucte muren heel blijven als ik de foto's er weer af wil halen...

Wat vind je trouwens van de foto's? Ze passen goed bij de winter en kerst hé.




En zo staat onze foto-boom erbij. Ik vind het zelf een leuk detail geworden in de woonkamer, en het is natuurlijk erg leuk als ik zie dat Noah er ook enthousiast over is. Mijn man trouwens ook haha.

Mocht je nog iets met je (mooie) kerstkaarten willen doen, dan is dit misschien een leuk idee ;-).





Heb jij al eens eerder een soortgelijke kerstboom gezien? Of heb je er toevallig één gemaakt?





Fijn weekend lieve lezers!
♡, Judith



Geen artikelen meer mislopen van mij? Je kunt SavedwithStyle volgen op Bloglovin'.

4 opmerkingen :

  1. Erg leuk! Vind het ook mooi dat de kaartjes allemaal qua kleur bij elkaar passen, dat maakt het een mooi geheel. Dit is de eerste keer dat ik dit zie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, super leuk! En mooie foto's gebruikte je :) en een beetje washitape, daar moeten de muren vast wel tegen kunnen toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan! Ik heb hem van kerstkaarten, na de mooie pinterest variaties😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik heb geen kerstkaarten ontvangen hihi, niet erg zelf dit jaar ook niet verstuurd, anders kon ik hem daarvan maken. Deze variant is ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡