vrijdag 27 september 2013

Vervolg waargebeurd 1.0 Een brief aan mijn 16-jarige ik

Je voelt je veilig in jullie nieuwe huis, maar na een poosje kom je erachter dat je verloofde een dubbelleven leidt. Jouw angst komt uit, en je voelt je zo verraden. Want wat moet je doen, en waar kan je heen? Je denkt, maar eigenlijk weet je niet wat je moet denken. De pijn die je voelt is echt, maar het lijkt of het zich alleen in jouw hoofd afspeelt.

Ik voel wat jij voelt nu. Ik zie je opnieuw, huilend in bed. Ik voel je verdriet en je angst. Je bent er net achter gekomen dat Bram opnieuw gebruikt. Het is geen toeval dat zijn rekeningoverzicht nog open staat, en dat jij ziet waar hij jullie geld aan besteed. Het is geen toeval dat je vorige week, op het balkon, datgene vond wat jouw vermoedens bevestigde. Ik begrijp dat je het niet wil geloven, hij zou je toch geen pijn kunnen doen? Maar hij is verslaafd, lieverd. Hij liegt tegen je en hij bedriegt je.

Contact met onze familie zul je een tijdje niet hebben. Ze verwijten jou verschillende dingen, maar ze moesten eens weten hé? De waarheid, die weet alleen jij...en God.
Ik weet dat je twijfelt, je vraagt je af of het verstandig is om met hem te trouwen. Ik weet dat je heel veel om hem geeft, en ik weet dat de liefde tussen jullie oprecht is. Ik kan nu tegen je zeggen: het is goed dat jij met hem gaat trouwen.

Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik daar waar jij graag wilt zijn. Lieverd, het is hard om te zeggen maar je moet er doorheen. Jullie zullen ruzie maken, jullie zullen uitgeput op de vloer zitten, huilend omdat jullie radeloos zijn. Maar weet dat jezelf pijn doen en jezelf dood wensen geen echte oplossingen zijn. Ik wil je helpen...kwam deze brief maar op tijd aan.

Weet je nog de wens die je maakte een jaar geleden, toen je een vallende ster zag? Geloof me, die wens komt uit. Je bent weg uit het ouderlijk huis, weg van diegene die je pijn doet. Je gaat trouwen en wat zie je er prachtig uit. Jullie zullen wonen in een huis, precies zo één waar je van droomde. Jouw gebeden zullen worden verhoord, en weet je bent nooit alleen. Je voelt je alleen en onbegrepen, maar herinner Zijn stem, want Hij heeft tot je gesproken. Jezus zelf is het die je troost. Hij ziet elke traan.

Lieve 16-jarige ik, jij bent mijn held. Jij bent sterk, mooi, moedig en slim. Ik ben trots op je, dwars tegen jouw gevoel in zal je verder strijden. Jij zult gaan ervaren dat je geliefd bent. Elke traan die je hebt gelaten, en die je nog zal laten, voor elke traan zal jij een lach terugkrijgen. Dwars door ruzies, pijn en de strubbelingen heen, zal je groeien tot een prachtige en sterke vrouw. Jouw pijn zal vervagen, je zal de mensen vergeven die jou pijn hebben gedaan. Maar weet dat de liefde van Jezus, van God, jouw Vader de wonden zal helen. En soms zul je nog pijn ervaren, maar het is draaglijker. Want jij zelf wordt gedragen.

Lieve 16-jarige ik, ik ben blij dat je niet voor zelfmoord zal kiezen. Want jouw geluk wacht op je. Jij zal zo gelukkig zijn met Bram, jullie liefde zal blijven groeien.
God zal jouw pijn en ervaring gebruiken om andere mensen te helpen. Jij zal tot jonge meiden spreken, je zal mensen die automutileren bij de hand nemen en vertellen over een hoopvolle toekomst. Jij zal bidden en strijden voor drugsverslaafden en psychiatrische mensen. Voor hen zal jouw hart branden.
Ik zie je zittend op de grond, met een vrouw in je armen. Een hoer in de ogen van de maatschappij, maar in jouw ogen een waardevolle vrouw...slachtoffer van haar eigen verleden.

Ik, ik ben enorm trots op jou. Jij bent mijn sterke, jongere ik. Ik zal er altijd voor je zijn, en daar waar ik faal zal Jezus zijn. Jij bent mijn eigen held. Ik hou van jou.


PS. Als je 24 jaar bent, zal je bevallen van een prachtige zoon. Lieverd, je word mama!




2 opmerkingen :

  1. Wauw, kreeg een brok in m'n keel en voelde wat tranen opwellen. Nu ben ik sowieso heel snel emotioneel, maar je hebt het prachtig geschreven. Ik weet niet wat de reden was dat je dit schreef of je misschien opzoek was naar afsluiting? Ik hoop dat je heel gelukkig bent en blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie. Ik heb het geschreven voor jonge meiden die er misschien herkenning uit kunnen halen. Ik wil ze laten weten dat hun toekomst niet negatief hoef te zijn, maar dat ze juist mogen uitzien naar betere tijden...Ik ben nu gelukkig, haha, en zal ook zo blijven hoor :)

      Verwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡