maandag 16 september 2013

Shoplog Interieur 1.0

Ik heb de laatste weken een aantal dingen gekocht, die ik graag met jullie deel. Kijk dus snel verder voor leuke woonaccessoires en mijn pronkstuk van deze shoplog.


Allereerst Loods5! Loods5 is een woonwarenhuis die gevestigd is in Zaandam en Sliedrecht. Het is een grote woonwinkel met ge-wel-di-ge meubels en accessoires. Voor elk interieur is er een afdeling te vinden, wat de diversiteit gigantisch maakt. Ik ben dol op Loods5. 

Wij wonen nu een halfjaar in ons nieuwe huis, en ik vind het dan ook erg leuk om te shoppen voor nieuwe meubels en accessoires. Mijn stijl is niet te omschrijven in één woord. Zo hou ik van design maar ook van grove houten meubels. De muren zijn (op de begane grond) allemaal glad gestukadoord en in een witte kleur gesaust. De vloeren en meubels heb ik bewust in warme, donkere kleuren gekozen. Op de bank na dan...die is grijs gemêleerd en een echte pronkstuk van de kamer. Wellicht zien jullie daar ook nog foto's van binnenkort ;).


Accessoires maken elke kamer af, en daarom heb ik een paar prachtige dingen gekocht bij Loods5 maar ook nog bij andere winkels. Ik zal ze hieronder kort bespreken.





#1: Twee prachtige craquelé vazen in een lichte kleur. Craquelé is een nieuwe trend die je dit najaar veel gaat zien. Op de close-up foto kun je het effect beter zien. De kleine kan kost €8,95 en de grote vaas €24,95. De twee korte kunstbloemen kosten €3,25 per stuk, en de lange kunstbloem kost €5,95. 
Deze vazen staan leuk op de eetkamertafel, maar ook op een witte kast komen ze goed tot hun recht. Ik ben er erg blij mee, de kleuren van de kunstbloemen vind ik er prachtig bij passen.


#2: Als tweede heb ik een stevige kleurrijke doos gekocht van het merk Bungalow. Door de vrolijke kleur was ik gelijk om. Je hebt ze trouwens in verschillende afmetingen, kleuren en prints. De prijs van deze doos is €17,95. (site Bungalow)

#3: De groene vazen (yes, ook craquelé)  kocht ik bij een lokale bloemenwinkel. De kleur is donkergroen/smaragd en kan goed gecombineerd worden met lichte én houten meubels. De prijzen van deze vazen zijn €14,95 en €17,95, wellicht te koop bij meerdere bloemenwinkels.




#4: Bij Action kocht ik bovenstaande waxinehouders, en wat zijn ze leuk! Niet goed op de foto te zien, maar ze zijn zilver. Ik kocht ze voor €0,99 en ik vind ze mooi afgewerkt. Als je soms goed zoekt, vind je bij Action erg leuke accessoires!




#5: Als laatste wil ik mijn pronkstuk van deze shoplog laten zien...Al jaren ben ik verliefd op deze stoelen, en inmiddels hebben wij ze aangeschaft voor onze eethoek. In combinatie met de grove houten tafel vind ik ze echt geweldig staan! Ik ben er dan ook ontzettend blij mee. Deze stoelen zijn van Kartell en het model heet Louis Ghost. Ze zijn volledig transparant en gemaakt van polycarbonaat. Ze zitten trouwens heerlijk! De prijs van deze stoel varieert per winkel of webshop, maar wij hebben ze gelukkig met een fijne korting kunnen kopen! 

Zo, dat waren mijn (onze) aankopen van de afgelopen weken. Als je samen een dagje interieur wil shoppen met je vriend, vriendin of moeder, moet je zeker eens naar Loods5 gaan! Ze hebben ook een webshop (klik hier) maar het assortiment in de winkel is veel uitgebreider. Plus: ze hebben een stijlvol restaurant waar je heerlijk kunt eten. Echt een aanrader dus ;).
Wat vind jij de leukste aankoop uit deze shoplog? Hou je zelf ook van interieurstyling en zo ja, wat voor stijl spreekt jou aan?


Tot de volgende keer!
XXX Judith

4 opmerkingen :

  1. Hele leuke spulletjes gekocht! Vooral die stoelen vind ik prachtig :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je groene vazen het mooist. Wat zijn ze leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Loods 5 is ook mijn winkel, je doet er allerlei leuke ideeën op! Die groene vazen: schitterend,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die vazen! Vooral de smaragdgroene zijn supermooi. :)

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡