vrijdag 24 april 2015

Mama´s favorieten | verzorgingsproducten voor een dreumes



De afgelopen twee jaar heb ik verschillende verzorgingsproducten gebruikt voor de verzorging van mijn zoontje. Ik heb verschillende merken geprobeerd: soms met groot succes maar soms ook niet.
Met veel plezier gebruik ik nu al ruime tijd een paar vaste producten en ik ben daar zo enthousiast over dat ik ze graag met je deel.

Er zijn tegenwoordig tal van producten verkrijgbaar dat je soms in de winkel staat en niet weet wat je mee moet nemen. Daarnaast speelt je persoonlijke voorkeur voor het merk of de prijs ook erg mee. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat het product fijn is voor jouw kindje en dat het prettig in gebruik is voor jou als moeder/verzorger.

Ik hoop je vandaag een beetje richting te geven door mijn favorieten te delen. Sommige producten zal je misschien al kennen, maar andere misschien nog niet. In ieder geval gebruiken wij thuis de producten met veel plezier. Lees je mee?








#1. Zeepvrij schuimbad van Zwitsal
In bad gebruiken wij nu al lange tijd deze badschuim en mede door de milde en fijne geur is hij geliefd. Bij het vullen van het badje spuit ik wat schuim in het water wat zorgt voor een laag bubbels waar Noah veel plezier aan beleeft. De geur is niet zo sterk als de standaard Zwitsal geur waardoor je subtiel de geur ruikt (en dat vind ik een groot pluspunt!).
Het huidje van mijn zoon reageert goed op deze badschuim en na het badderen heeft hij een zachte huid. Alleen het product is niet zo zuinig in gebruik en de flacon is snel leeg, dat is het enigste nadeel aan deze badschuim.
Prijs: € 2,79 euro (200 ml)







#2. Baby Dry + Active Fit van Pampers

Al vanaf de geboorte gebruiken wij luiers van Pampers. Ik ben van huis-uit niets anders gewend dus het was eigenlijk vanzelfsprekend. Natuurlijk heb ik in de tussentijd andere merken geprobeerd (o.a. huismerken Etos en Kruidvat) maar mijn man en ik vonden die niet fijn. Luiers is zoiets persoonlijk, maar wij zijn dus al bijna twee jaar fan van Pampers.
De kwaliteit en stevigheid van de luiers vinden wij goed en zeker de Baby Dry variant kan heel veel vocht absorberen. Ongelukjes komen zelden voor en mijn zoontje krijgt geen huiduitslag van het materiaal. De luier is erg soepel en zacht wat in mijn ogen ook belangrijk is.
Prijs Baby Dry maat 5: € 9,99 euro (26 stuks)
Prijs Active Fit maat 5: € 15,99 euro (38 stuks)





#3. Baby lotion doekjes van huismerk Albert Heijn
Billendoekjes heb ik van veel verschillende merken geprobeerd: Pampers, Huggies, Lidl, Aldi, Etos, Kruidvat en Euroshopper. Géén van deze doekjes vonden wij fijn. Echt, sommige zijn zelfs verschrikkelijk in gebruik.
Een gedeelde nummer 1 voor Zwitsal Sensitive en Baby doekjes van Albert Heijn. Deze twee zijn wat mij betreft de beste. Beide doekjes zijn precies vochtig genoeg, hebben een subtiele fijne geur, komen één voor één uit het pakje en verzorgen het luiergebied van mijn zoontje goed. Wij kopen het laatste jaar de doekjes van Albert Heijn, puur omdat ze iets voordeliger zijn, maar kiezen kon ik niet omdat ze beide dus favoriet zijn. Geen geklooi en opengescheurde verpakkingen, nee, gewoon prettig in gebruik wat de luierwisseling gewoon leuker maakt om te doen ;-).
Prijs: € 1,69 euro (72 stuks)




#4. Diapercream van NAÏF
Billencrème in een tube. Geniaal.
Dat gezegd hebbende, deze crème is echt een must die je op de commode moet hebben staan. Ik heb de tube een half jaar geleden gekocht en hij is zo zuinig in gebruik dat ik er zeker nog een jaar mee kan doen. Je moet vrij hard knijpen wil je het product er uit krijgen, maar aan een klein beetje heb je al genoeg. De crème is vrij dik maar smeert wel fijn uit. Noah heeft nauwelijks last van uitslag in z'n luiergebied en als hij het wel heeft zijn de plekjes bij een volgende luierwisseling al een stuk minder door het gebruik van dit product. Een hele fijne billencrème die de prijs meer dan waard is. Jammer vind ik wel dat er geen verkooppunten van NAÏF in mijn omgeving zijn...
Prijs: € 12,95 euro (75 ml)




#5. Bodylotion 'rock my body' Loverock
Ik kende het merk Loverock tot voor kort nog niet, maar sinds ik een aantal producten mocht uitproberen ben ik fan van de bodylotion. Het is de enige bodylotion die bij de commode staat en ik vertelde in dit artikel al waarom hij zo favoriet is.
De geur moet je echt zelf eens gaan ruiken in de apotheek, want het is totaal iets anders dan de standaard baby-geuren. De bodylotion is romig en smeert prettig uit. Sowieso vind ik het een voordeel dat de bodylotion in een tube zit, het is namelijk een stuk hygiënischer als meerdere mensen het gebruiken. Na het badderen smeer ik Noah in met deze lotion en zijn we beide tevreden. Een echte aanrader dus!
Prijs: € 20,95 euro (150 ml)




#6. Prodent peutertandpasta
Als een product goed is, is het goed. Vanaf het eerste tandje gebruiken wij de peutertandpasta van Prodent en die is gewoon fijn. De tandpasta heeft een zachte en milde smaak en Noah smult er altijd van, haha. Als extraatje staan dierenvriendjes Woezel & Pip op de verpakking, wat natuurlijk voor herkenning zorgt bij de kleintjes.
Prijs: € 1,65 euro (75 ml)



Dit zijn de verzorgingsproducten die ik dagelijks gebruik tijdens de verzorging van Noah. Één voor één zijn het onze favorieten van dit moment en omdat ik best kritisch ben zullen we ze voorlopig blijven gebruiken. Natuurlijk ben ik altijd wel op zoek naar andere producten en probeer ik sowieso op de hoogte te zijn van nieuwe merken en/of producten. Maar niets is fijner dan dat een product je goed bevalt, want dat maakt de verzorging van je kindje ook een stuk leuker.







Welk verzorgingsproduct is jouw favoriet en gebruik jij graag bij jouw kindje(s)?






♡, Judith



Geen artikelen meer mislopen van mij? Je kunt SavedwithStyle volgen op Bloglovin'Op Instagram kun je mij hier vinden.

7 opmerkingen :

  1. Ik ben helemaal weg van Naif, onder andere de billencreme en pampers zijn gewoon de beste luiers. Verder ben ik niet zo merk getrouw.

    Je maakt trouwens superleuke foto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te zien! wij vinden de luierdoekjes van eigen merk ah ook heel fijn! ben wel benieuwd naar die naif billencreme!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij eerste 2 kids zweerde ik bij Zwitsal, Pampers en heb ik ook wel eens die AH eigen merk doekjes gebruikt. Nu bij 3de kids wil ik toch meer gebruik maken van natuurlijke babyverzorgingsproducten. Ik heb al wat van Naif en Love Rock staat ook hoog op mijn lijst. Ik moet dus gewoon uitproberen wat ik fijn vind voordat ik merktrouw ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de producten van Naïf en buiten die producten gebruiken wij Mustella.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de luiers Pampers en nu ook van Aldi. Die lijken er veel op.
    Douchespul Weleda of ik koop weleens in Duitsland Hipp.
    Voor smeerseltjes gebruik producten van De Groene Vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou niet zo van geurtjes. Babydoekjes koop ik van huggies bij Action. Die ruiken nergens naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben vooral fan van natuurlijke baby verzorgingsproducten. De billencrème en kindertandpasta van Weleda zijn favoriet. Badolie van Petit & Jolie en de zonnebrand van Lavera staan ook op de plank.

    BeantwoordenVerwijderen

♡ Ik vind het erg leuk dat je reageert. Bedankt voor je reactie! ♡